Loading...

SYNESTEZJE - MUZYKA | PLASTYKA | SŁOWO

PRACE PLASTYCZNE

WYSTAWY FESTIWALOWE

Interaktywna animacja 3D

Marcin Pazera

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Artefakty_v002:
Artefakty to niezależne byty wygenerowane w procesie fuzji animacji 3d oraz wizualnego języka programowania. Są wrażliwe na obecność widza. Sposób w jaki reagują określa zarówno ich jak i jego indywidualne cechy własne. Dłuższa obecność w obszarze aktywnego pola powoduje dalszy rozwój wizialności. W wyniku wzajemnej relacji człowiek oraz cyfrowy byt łączy specyficzna więź, czasem nawet intymna.

Into the now
Utwór odnosi się do prozaicznych aspektów związanych z istnieniem w chwili obecnej. Odwołuje się do natury, skupia na świadomym przeżywaniu teraźniejszości jako stanie wyjścia poza przeszłość i przyszłość tak bardzo obecną w naszej codziennej świadomości. Namawia do celebracji aktualnego momentu poprzez oddalenie nieprzerwanego strumienia myśli. Ta galopada myśli zakłóca swym szumem możliwość percepcji. W czasach kiedy wszystko jest na teraz nie dostrzegamy tego co faktycznie wydarza się w danym momencie. Utwór ma za zadanie wprowadzenie widza w stan kontemplacji wystawiając go na działanie audiowizualnego strumienia.
Urodzony 25 czerwca 1980 w Tarnowie. Studiował na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Od 2004 r. Związany z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie. Najpierw jako asystent Krzysztofa Kiwerskiego, obecnie jako prowadzący Pracownię Animacji na Wydziale Intermediów. Artysta działający w obszarze sztuki komputerowej i sztuki nowych mediów. Wykorzsytuje bezwładność i nieregularność stosowanych narzędzi. W procesie tworzenia skupia się na owym szumie jako oczekiwanym źródle nieoczekiwanych rezultatów. Opracowuje własne metody pracy. Tworzy animacje interaktywne, filmy animowane, grafiki i obiekty. Prezentowany na wystawach w kraju i za granicą. W roku 2017 obronił pracę doktorską, za którą w 2018 roku otrzymał nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia naukowe. Obecnie mieszka i pracuje na terenie Krakowa.
„Dziwne zwięrzęta widziane na skraju lasu”

Bartosz Zaskórski

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Bartosz Zaskórski czyli Mchy i porosty zajmuje się rysunkiem, pisaniem opowiadań o zmyślonych wsiach oraz nagrywaniem smutnej muzyki tanecznej. Jego prace można było oglądać między innymi w CSW Zamek Ujazdowski, galeriach Piktogram, Śmierć frajerom czy litewskim CAC. Jego muzykę wydawali: Brutaż, Oficyna Transatlantyk, Pointless Geomtery czy zagraniczne Kikimora Tapes i Clandestine Records. W 2018 zrealizował z Galerią Komputer i Piotrem Polichtem pierwszą indywidualną wystawę Klocucha. Prace Zaskórskiego znajdują się w kolekcji Zamku Ujazdowskiego, Zachęty Sztuki Współczesnej oraz kolekcjach prywatnych. Obecnie kończy doktorat na krakowskiej ASP, na której pracuje. Na Wydziale sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie prowadzi pracownię audio.
Czarny Zakład

Małgorzata Wiele-Mandrela, Przemysław Wideł

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Projekt CZARNY ZAKŁAD jest to inicjatywa zakładająca wieloletnie działanie. Służy ona integracji środowiska artystycznego oraz wymianie idei, a także skłania do dialogu świata sztuki ze środowiskiem tzw. tatuatorów. Owa działalność ma potencjał podniesienia rzemiosła tatuażu do rangi sztuki i wpłynięcia na poziom tej techniki poprzez proponowanie tatuażu autorskiego, artystycznego i wykonanego przez profesjonalnych twórców. Jest to wyjście z działań malarskich realizowanych w tradycyjnej technice olejnej na płótnie do niekonwencjonalnych transformacji rysunków skórnych, wykonanych na żywym ciele. Projekt nosi również znamiona akcji społecznej gdyż zaangażowani w niego ludzie, w pełni utożsamiają się z wybranym rysunkiem na skórze, tworzą związane z nimi historie i osobiste symbole nawiązując równocześnie ciekawe relacje i przyjaźnie.
CZARNY ZAKŁAD to duet artystyczny - rysunki wykonuje Małgorzata Wielek- Mandrela, a tatuuje je (graweruje), Przemysław Wideł czyli pan_bug. Jest to przenoszenie rysunków w technice tatuażu na ciała ludzi zainteresowanych, realizacja rysunków skórnych wyjętych ze szkicownika. Nie są to projekty tatuaży lecz małe formy dzieł sztuki, które znajdują dla siebie trwałe miejsce. Przenoszone na ciało, na zawsze, na przyjaciół, znajomych, chętnych śmiałków. Tutaj skóra jest jak podobrazie, a człowiek jako obraz. Nie chodzi o ozdabianie, tatuowanie lecz o słanie rysunków w świat. Każdy z nich może pojawić się tylko raz. Są to kameralne lub publiczne performance. Projekt został rozpoczęty w 2018 roku. Strony zawierające dokumentację dotychczasowych realizacji:
www.facebook.com/wielekmandrelamalarstwo/
www.instagram.com/wielekmandrela/
www.instagram.com/pan_bug/
www.instagram.com/czarnyzaklad/
Niedorendowana łąka

Grzegorz Kaliszuk, Przemysław Wideł

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Natura jako pierwotna siła, ukojenie, harmonia - instynktownie poszukujemy spokoju wśród szumu drzew i śpiewu świerszczy. Co jednak dzieje się, gdy zapada noc? Wejdź w świat mgły i pachnących traw. Poczuj się bezpiecznie, chociaż spróbuj. Spytaj demona o drogę. Interaktywna instalacja, stworzona na pograniczu sztuki plastycznej i multimedialnej, wprowadza w zagadkowy, oniryczny i niepokojący świat, w którym akcja rodzi reakcję.
Grzegorz Kaliszuk – twórca i realizator interakcji multimedialnych. Kreatywne podejście do możliwości sprzętowych pozwoliło mu na połączenie pasji technicznych i artystycznych. Projektant i współtwórca instalacji interaktywnych, scenografii audiowizualnych oraz opraw wizualnych spektakli i koncertów. Współpracował z wieloma artystami z różnorodnych dziedzin sztuki (teatr, muzyka, taniec, sztuki plastyczne) oraz instytucjami kultury.

Przemysław Wideł - Absolwent Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuk Plastycznych na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Wyróżniony Medalem Rektora za dyplom „Human Mind Experience” (promotor - prof. dr hab. Adam Brincken, pod którego opieką Wideł kontynuował studia doktoranckie). Artysta malarz, rysownik, ilustrator, tatuażysta, twórca komiksów, obiektów i video, kurator wystaw. Po kilku mniejszych wystawach w świecie galeryjnym zadebiutował wystawą indywidualną THE PLAY w Galerii Messier 42 w 2016 r. Jego prace prezentowane były w krakowskiej Galerii Pryzmat, poznańskim Centrum Kultury Zamek, zakopiańskim Domu Doktora, lubelskiej Galerii Labirynt, czy krakowskiej Galerii OFF-FRAME.
Video-art. , instalacja

Alicja Gołyźniak, Marcin Szafrański

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Niepokorne rodzeństwo znane głównie z flirtu z tematami społecznych tabu, wplatające swe prace w konteksty nieprzewidywalnych literackich i wizulanych odniesień. Działają na polu performansu, video artu, filmu, instalacji oraz malarstwa, tworząc procesualne projekty. Finaliści konkursu ICIA 2018, autorzy cyklu Incest. In’cest (wystawa w ramach Cracow Art Week oraz w kompleksie Tytano, Dolnych Młynów).
Instalacje

Kinga Szawara, Elżbieta Urban, Marek Adamecki

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Kon-strukt to abstrakcyjna, logicznie skonstruowana konstrukto -struktura powstała w moim umyśle. Bazująca na prostych, surowych formach, zestawieniach pionów i poziomów tworzących w rezultacie heksaedr. Odarte ze ścian ażurowe kosteczki, pozostają jedynie zarysem figury powielają się, tworząc utopijne kolonie zawieszone w „próżni”. Jego modularna budowa poprzez podział składa się dosłownie z samych siebie. Każdy pojedynczy element utrzymuje swój charakter, a jednocześnie staje się częścią szerszej całość. Jeśli porównam moje konstrukcje do żywego organizmu, to konstrukcja staje się szkieletem, a moduły uzupełniającą go uporządkowaną siecią tkanek. Odkrywając tę wewnętrzną budowę, ukazuję pierwotną surowość matematycznego rygoru. Warunkiem egzystencji mojego artystycznego bytu jest wiązanie pozornych sprzeczności, gdzie szkielet staje się jednocześnie ciałem – ciałem rzeźby.
ELŻBIETA URBAN Urodziła się w 1990 r. w Przemyślu. Ukończyła Zespół Szkół Plastycznych im. Stanisława Wyspiańskiego w Jarosławiu. Studia I stopnia -kierunek Architektura Wnętrz w Państwowej Wyższej Szkole Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na Wydziale Rzeźby. W 2019 roku uzyskała dyplom, wyróżniony medalem Rektora, w Pracowni Rzeźby I, prowadzonej przez Prof. Jana Tutaja. Uczestniczka wystaw, warsztatów i plenerów w kraju i za granią. Zajmuje się rzeźbą w metalu oraz ceramiką.

Pamięć wody

Aleksandra Twardowska

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Projekt „ Pamięć Wody” dotyczy badań nad współzależnością wody i innych żywiołów. Poruszam w nim zagadnienia symetrii i asymetrii w naturze i dziele sztuki, a przede wszystkim temat światła, odbicia, blasku i cienia. Za pomocą abstrakcyjnych form wyrażam swój sposób widzenia złożonego zjawiska określonego przeze mnie jako geometria wody. Cykl ten wypływa z moich doświadczeń zawodowych jako nurka i skrajnych przeżyć behawioralnych. Wiąże się bezpośrednio z moim podejściem do nurkowania jako poruszania się innej rzeczywistości. Obrazuje świat, który zapisany jest w podświadomości, gdzie wiedza przenika się ze skrajnymi przeżyciami i emocjami wywołanymi przez poruszanie się w przestrzeniach niebezpiecznych i nienaturalnych dla ludzkiego organizmu.
"Splątana"

Sylwia Brzyszczyk

KLUB GWAREK / REYMONTA 17
Fotografia

Witold Woszczyna

KLUB STUDIO / BUDRYKA 4
Jacy jesteśmy obojętni wobec innych ludzi na ulicy. Codziennie mijamy setki, tysiące lub nawet dziesiątki tysięcy ludzi, lecz pod koniec dnia nie jesteśmy w stanie przypomnieć sobie nawet 10 twarzy, które minęliśmy. O wiele lepiej zapamiętujemy zauważone przez nas sytuacje, gesty, fakty.
Urodzony w 1997 roku w Krakowie. Po raz pierwszy zainteresował się fotografią  w trakcie podróży do Maroka w 2013 roku. Jest fotografem samoukiem. Fotografuje przeważnie w nurcie fotografii ulicznej oraz dokumentalnej. Laureat takich konkursów jak  “Grand Press Photo”, “London Street Photography Festival”, “MIFA” oraz “The Independent Photographer”.